Grøn ambition er god forretning

Temperaturstigninger, klimaforandringer, forurening, overbefolkning og fattigdom er dette århundredes største udfordringer. Allerede nu kan vi se alvorlige globale konsekvenser af vores fodaftryk og forbrugsmønster.

Men vi kan både bremse stigningen i temperaturen, vi kan tilpasse os de forandringer, der kommer, og vi kan oven i købet gøre det på en måde, så vi samtidig kan lave en god forretning ud af det.

Vi har vist vejen i Danmark. I løbet af de sidste tre årtier er den danske økonomi vokset med 78 procent – samtidig har energiforbruget været næsten stabilt. Det danske eksempel viser, at det kan lade sig gøre både at være et konkurrencedygtigt samfund, mindske udledningen af fossile brændstoffer og passe på miljø og natur.

Danmark i dag et af verdens førende lande, når det gælder udvikling og eksport af miljøvenlig teknologi, vindenergi og intelligent udnyttelse af ressourcer. Dansk erhvervsliv har for længst indset, at det er en god forretning af være innovativ og være først på markedet med produkter, tjenesteydelser og teknologiske opfindelser, der kan løse de globale udfordringer, når det gælder klima, miljø og energi.

Cleantech og grøn omstilling er ikke bare noget, vi taler om i Danmark. Vi er allerede i fuld gang med at opfinde den bæredygtige fremtid. Og den gode fortælling giver Danmark et positivt omdømme, der er mange millioner kroner værd.

Vil du også være en del af det danske eksempel? – og har din virksomhed eller organisation en troværdig ambition om at styrke en grøn og bæredygtig profil, så kan HAG PR & Kommunikation hjælpe.